fredag 31 juli 2009

Ullared mm

Nu har det blivit lite mycket emellan med Bellas ben och så, men tillbaka till tanken att jag skulle skriva lite om Ullared och vår 2-dagars minisemester.
Anar ni som inte varit på detta ställe ens hur stort och betydelsefullt det är för mänskligheten? Detta var en TREDJEDEL av vagnskjulet! resten var i stort sett tomt, och då var klockan kvart över 2 en söndag då de stänger 17.

Per fick gå själv medan Isabelle var hos hundarna sedan skulle han lösa av henne. Han hade tittat igenom allt på 20 min och konstaterat att det inte var något! Ganska snabb ibland!

Här har vi kommit till Hotell Hallandia i Halmstad, ett familjerum som även fick inkludera hundar minsann! Här har Lisa fått syn på en fågel genom fönstret. Känns inte som att hennes hals är så himla kort eller? ;-) Som ni ser på påsen bakom så blev det handlat lite också. (Fler än en påse faktiskt...) Till hundarna, men mest till Isabelle och lite till Madeleine. Och lite bra-att-ha-saker till mamma, nya fina kaffemuggar för 9.90 st...

Är det en tvåhövdad hund? Nej, en liten ligger bakom en stor! Mina fina underbara tjejer!
Måndagen började med regn, och fortsatte med regn. Barnen och Per åkte till någon pool och jag och hundarna skulle gå dit. Halvvägs stöter vi på en hundstrand där Lisa kunde skrämma slag på några Kite-surfare och leka med en dvärgschnauzer. Hon passade också på att dra rätt ut i havet efter fåglar några gånger och avslutade med att hitta ett fågelkadaver - men där satte jag stopp :-)
Här är vi vid Kungsbygget och halva familjen ska åka sommarrodel... .... medan andra halvan väntar
Efter det blev det en tur in till Mölle och titta lite i hamnen, skynda hem för att sedan åka till Kallis och lyssna på Lynette Koyana som tolkade Billie Holiday tillsammans med goda vänner.
Trivsamma och intensiva dagar.

3 kommentarer:

  1. Mölle ???? Synd jag inte visste något om det, då kunde vi haft en mini-whippet-träff. Ja, det är jag, Mia, som har Sommarhagens Jack Sparrow "Jazper" o vi bor i Mölle. Hoppas ni haft en trevlig fortsatt rundtur. Hälsar Mia o Jazper.

    SvaraRadera
  2. Det var så kul att se bilder på er, BM & H visade massor av bilder. Hoppas det ordnar sig med Bella snart, det är så jobbigt när djuren är sjuka, men känner sig så maktlös. Kramen

    SvaraRadera