fredag 3 juli 2009

Fortsättning syskonträff 29 juni

Tjoho, äntligen har jag övertygat Blogger att ta emot alla mina fina bilder från den härliga valpträffen i söndags. Här börjar de leka med Lisas favortit "kom-igen-jaga-mig-åsna" Den var rolig och hade många lemmar som stod ut åt alla håll vilket gjorde att alla fick tag samtidigt.

...efter 5 minuters slitande, utan att någon av dem över huvud taget släppte taget - sorry Annelie, men den var jättekul så länge den varade - beyond repair I´m afraid ;-)
Nästa leksak till slakt. Den där leken "alla-drar-i-samma-leksak-åt-olika-håll" visade sig vara riktigt rolig och applicerbar på flera leksaker.
Ett öra är ju inte heller fel om man får ett grabbatag!
Det gjorde ont, då går jag till min storasyster!
Så tar vi då tredje leksaken till slakt. Det blir mer o mer våldsamt =D
Sedan bar det sig inte bättre än att valparna började att gräva upp en liten plastgrej till en död hallonbuske - den hade potential tyckte Lisa - så kom igen nu, jag vill också vara med: Ni kan inte ta mig!
Här ligger Jesper och begrundarna hundarnas primala flockbeteende i allmänhet och whippetars lekbeteende i synnerhet. Jag tror han var rätt nöjd - Pimme är manlig, hårdhänt, buffar och drar i håret (läs öronen) som andra människokillar i småskolan. :-)
Efter ett par timmar säckar de ju ihop i alla fall. Dearest hos Isabelle.
Pimme i den skönaste korgen.
Lisa på sedvanligt vis i mammas solstol.
och Bella - helt slut hade nog somnat var som helst!

2 kommentarer:

  1. Hmm vi får väl skaffa en ny åsna! Tror jag hittade den på granngården ska hålla utkik nästa gång jag kommer dit.

    SvaraRadera
  2. Hej.. =) Vad synd att ni inte kommer till Sjöbo i morgon.. Men vi har semster v 29 så vi kanske kunde hälsat på er då.Men vi kan ju höras vidare.. Ha de fint S

    SvaraRadera