onsdag 29 juli 2009

Veterinärer/djursjukhus...

Jag är fortfarande jätteorolig över att Bella inte har slutat halta än. 1 ½ vecka - borde varit borta nu tycker jag. Hon haltar lite mindre när hon går och verkar egentligen inte ha ont men varje gång hon sitter ner lyfter hon upp tassen (ser lite fisförnämt ut :-). Så igår när mamma och Hilding kom och skulle passa hundarna så sa mamma: -Är det där hon har bulan som hon har gjort illa sig? Vilken bula? Jag har inte sett någon bula! Jodå vid "handleden" har hon en ganska stor bula som är alldeles hård och som hon verkar tycka illa om att jag trycker på. Men det satt ju i skuldran?! Det var jag helt övertygad om.
Jaha då måste jag till en veterinär med henne! Vart går man då då? Jag måste till någon som har röntgen på plats! Jag har hört så mycket dåligt om Malmö djursjukhus så jag vågar inte åka dit. Förlåt om jag kränker någon nu med min okunnighet (har själv aldrig blivit illa behandlad eller dåligt bemött där) men detta är ju ryktesspridningens baksida och behovet av ett bra varumärke. Jag går inte dit när massa hundfolk säger att de aldrig skulle ta dit sina hundar. Rätt eller fel.
Så jag ringde till Annelie och frågade vart hon går med sina hundar. En veterinär som har tre egna hundar som hon betror någon - den bästa referensen jag känner att jag kan få.
Så idag bär det iväg till Helsingborg djursjukhus, både de och Din veterinär i Hbg rekommenderade hon. Djursjukhuset hade internetbokning så det blev de! Bra att veta innan jag går och lägger mig när jag ska vara där så att inte sista semesterdagarna behöver förstöras med att gå upp lite för tidigt... ;-)
14.20 är det dags, dessförinnan tänkte jag att vi skulle kolla lite squash på lilla torg och kanske hinna med ett besök hos Pimmes matte i Lund - skorea är ju aldrig fel!

4 kommentarer:

  1. Jätteskönt att du fick tid så snabbt! Skynda dig att rapportera sedan!
    Och jag tycker absolut att man ska lyssna på "skvaller" vad gäller både bra och dåliga veterinärer.

    SvaraRadera
  2. OJOJOJ Hoppas det går bra för Bella. Själv har jag Din Veterinär och är mycket nöjd med dem. Benson var riktigt dålig för någon sommar sedan och oj oj oj vad orolig jag var... Men han fick så bra hjälp och hälsar gärna på dem igen utan ågren. Vilket är glädjande :) Håller en tumme för er!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra med lilla Bella!

    SvaraRadera
  4. Vi såg en syster till Bella och Pimme i Vilsta!
    Håller tummarna att allt går bra med Bella!

    SvaraRadera