söndag 12 juli 2009

Nästa Whippetträff 26/7 11.00+LC-träning

Det var så kul att träffa så många andra sociala whippetar och deras ägare så vi fick mersmak.
Nästa träff är på Jägersro hundrastplats som enligt utsago ska ligga i änden av Hästvägen och tydligen vara stor som 2 fotbollsplaner och inhägnad! Pimme och Bella ska provköra den imorgon kväll. Vi sa att såhär på sommaren då många är lediga så kan vi ju med lätthet träffas varannan vecka. Min ursprungstanke var att bara ha en plats och en tid varje månad eller så och så kommer de som kan - förhoppningsvis blir man aldrig ensam :-) Vi klurar på det sedan. Nästa gång tar jag inte med mig muffins, men det är väl trevligt att ta med sig lite fika eller pick-nick de som vill.

En annan sak. Jag kollade på Birgittas hästsida (heter Soya bland mina blogghänvisningar) efter bra tikskydd (11 maj 2009). Gud vad roligt Birgitta skriver - och så långt! jag fastnade alldeles! Rekommenderas varmt.

LC-träning på Sjöbofältet på tisdag em 18.00. Vi ska dit, Lisa springa och Bella prova och starta. Ska bli jättekul. Vill ni anmäla så är det senast imorgon 16.00 till lurecoursing.syd@gmail.com

2 kommentarer:

  1. Hej

    Vi åker på semster igen i morgon så vi kommer inte och dom sprang i Halmstad i LÖrdags också så.. men vi hoppas vi kan komma den 27.. =)

    SvaraRadera
  2. Den rasthagen är super för whippets/vinthundar. Helt klart Malmös bästa och lämpligt nog i samma område som min mamma bor =) Tyvärr kan vi inte heller denna gång, då vi åter igen är på vift, denna gången till specialen i Vilsta!

    SvaraRadera