måndag 6 juli 2009

Handlerträning Blentarp 30 juni

Men då kommer äntligen bilder från den härliga kvällen i Blentarp då Annelie och Jenny var snälla och coachade Isabelle och Rebecca i utställningsvärldens ädla konst. Jag har nämligen konstaterat att jag är alldeles för gammal och fisförnäm för att hålla på och fjäska för domareländen! Så det så. Jag har aldrig varit bra på det och Isabelle tycker det är kul så.... Jag kör hellre fartgrenar :-) Här visar Annelie och Runa hur det ska gå till och vad domaren tittar på. Några bilder är mina, och några har Annelie tagit - tusen tack.
Sedan tar Annelie och visar med Lisa - då kommer Bella med en gång och visar att hon minsann kan hon också - minst lika fint och utan koppel, så det så!
Så kommer då de andra kompisarna. Nokia och Leo med matte Jenny.
Här jobbar Rebecca för fullt!
...och Isabelle
Här jobbas det för fullt - en riktigt snygg valpklass om jag får säga det själv :-)
Så jobbas det lite med de stora; här Lisa och Isabelle
Det är nog inte Lisa det är fel på - detär handlern, jag har härmed formellt avgått!
oh sa Bella, där uppe fick man köttbullar - jag är duktig igen!
Alltså: Jenny med Leo, Rebecca med Pimme och Isabelle med Bella
...och de jobbar
Bella
På honom brorsan, jag blundar och kastar mig in i faran!
Hej och hå slit och dra - Leo ser livsfarlig ut!
Lisa ger sig in i barnleken, Leo och Pimme är snabba!
Så tuktas en argbigga, eller argbigge (glöm inte att det går att klicka på bilden för att se de fina käftarna i närbild :-)
Lisa och de små
Tjolahej vad det går!
Shit - tänker Lisa, Nokia genar mitt när vi springer som snabbast
Jag får väl hoppa över då!
Isabelle fick öva ytterligare något utanför - och prova och ta lite mer uppställningsbilder på Bella.
Här är kompisarna lite trötta!

Eira, Leo, Lisa och Nokia. Trötta och avbusade - mina sov i alla fall som medvetslösa hela dagen efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar