söndag 16 augusti 2009

Sammanfattning road-trip till LC Norberg

Så efter alla små mobilbloggsinlägg med varierad framgång kommer en liten sammanfattning.
Det fanns flera husvagnar och husbilar på området som vi hittade till helt utan problem - Annelie - bara så du vet - och utan måne ;-). Klockan var väl ungefär halv 8 så vi gick runt och kollade lite, som ni har läst om tidigare så var kvällsluften extremt fylld av mygg, så ingen av oss ville vara ute längre än nödvändigt då det även duggregnade lite. Våra grannar sa att det hade varit 1,7 grader 5.30! Inte konstigt att nästippen var lite kall på morgonen. :-)
Men dagen efter bjöd på fantastiskt väder. Klarblå himmel och strålande sol.
Resultatet var ju minst sagt mediokert, så förutom att vi har haft otroligt mysigt Isabelle, jag och Lisa så var nog höjdpunkten på resan att få träffa Lisas nyaste fans, Anita och Mats. De har Cavalierer och Anita har följt min och andra whippetägares bloggar ett tag och tycker vi verkar ha så kul med våra hundar. Stort tack för att ni kom! Det var verkligen roligt med sällskapet!
Här förbereder Isabelle för att släppa Lisa till andra loppet
och så här fin såg hon ut när hon sprang i mål.
Men det fanns en lågpunkt med resan också. Något jag, med min ringa erfarenhet, varit förskonad ifrån tidigare.
I första loppet fick båda hundarna dåliga poäng, vilket innebar att de skulle springa tillsammans även i heat 2. Isabelle släppte henne och vid utgången stod jag och sa till den andra ägaren något i stil med: -Denna gången sprang de ju mycket bättre båda två! Då vänder hon bort huvudet och är tydligt sur ??? När jag pratade med Isabelle om det senare så hade hon hört en man som sagt till den andra ägaren att "den andra hunden hade tacklat henne" och menat Lisa då.
OK, jag är förbluffad! För det första är jag skeptisk till sanningshalten i påståendet eftersom hon är så fokuserad på trasan så allt annat är borta. Hon har kolliderat med den andra hunden två gånger tidigare på träning och tävling då båda varit så fokade på trasan så de helt enkelt inte sett varandra. För det andra: ÄR JAG SKYLDIG TILL NÅGOT?
Skulle jag ha sagt till Lisa: -Du, i tredje kurvan, om den andra hunden kommer på innern så nita den?? och OM jag skulle få för mig att säga det, SKULLE HON LYDA MIG DÅ?
Hon kommer för fasen knappt om jag kallar in henne med köttbulle!!!!
Nej sådant sandlådebeteende gör mig jättebesviken. Så det och det sammanlagda resultatet på 64 p lade naturligtvis sordin på en i övrigt upplevelserik och mysig helg.
Jag hörde i Danmark förra helgen att om man ska ta cert någonstans så är det i Norberg för de har världens finaste rosetter. Sys tydligen av någon engagerad i klubben.
Det fick Eva och Karolina erfara med sina duktiga Italienare. Grattis! och tusen tack för att ni tog hem min licensbok. Hoppas att ni får en trevlig dag i Ullared idag!

2 kommentarer:

  1. Du, den andra ägaren måste haft en dålig dag, eller så blev hon svartsjuk på vackra Lisa.
    Tack än en gång för en jättetrevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad trist med såna människor! Mer tävlingslysten än hunden kanske ;-).

    SvaraRadera