tisdag 18 augusti 2009

Jobbsökeri

Det går vidare med jobbsökandet. Förra veckan sökte jag 3 jobb och denna veckan har jag blivit kallad till 2 intervjuer. Idag var jag på rekryteringsfirman bara, men hon tyckte i alla fall att jag skulle kunna göra jobbet och bad mig komma tillbaka på torsdag för 2 timmars personlighetstest. De där testen! Jag har gjort så många! Jag vet precis vilken profil jag får, jag kan berätta det för henne innan - men då är väl risken att hon inte tror mig :-) Sedan väljer hon ut fyra av dem de har testat som passar profilen och låter företaget träffa dem...
Nåja, det känns i alla fall som att det rör på sig. Nästa inbokade intervju är den 9 september.

2 kommentarer:

  1. Ha ha...vissa av dom där testen är ju helt knäppa och med lite vett i skallen kan man ganska lätt lista ut hur man SKA/BÖR svara för att inte anses som helt "skruvad".

    Minns ett test min man fick hem för att svara på när han sökte jobb (han fick sedermera jobbet).

    En fråga var tex:

    "Tycker du ofta att det känns som att folk förföljer dig".

    Ehhh....oh ja....visst lider jag av förföljelsemani...sure!

    Det fanns även andra liknande frågor där man, om man hade svarat fel verkligen hade framstått som världens nut-case!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får napp snart! Det är jobbigt att söka jobb.

    SvaraRadera