onsdag 12 augusti 2009

Hundtankar

Jag har suttit och funderat lite på det här med hundar och så. Antal är en sak, användningsområde ett annat.
Jag hörde på Rix morronzoo i morse, och de pratade om tjejer som i vuxen ålder hade gosedjur, i eller vid sängen.
Då tänkte jag så här: Det är ju rätt och riktigt att gosedjur av plysch och fuskpäls vid en viss ålder bör försvinna från varje självständig kvinnas säng?! Men substituerar vi dem inte med andra saker?
Först en pojkvän, sedan barn.......... och sedan kanske hundar? (Inte nödvändigtvis i nämnd ordning, det får var och en avgöra). I mitt fall är det nog så. Kan man till och med gå så långt som att det även för oss kvinnor blir så att gosedjuren består, men blir dyrare, liksom männens leksaker?
Män är inte billiga. :-)

Det här med antal är något annat. Jag inser att jag är faktiskt nästan inte ens värdig att kallas vinthundsägare med tanke på allt jag hörde på tävlingen i helgen, eller vad tycks om detta:
11 Saluki
13 Borzoier
6 hundar gott o blandat
7 whippets
6 Saluki
Ja listan kan göras hur lång som helst..... wow, trots allt känner jag mig väldigt nöjd med 2 i dagsläget, och ska vi följa min tidigare tråd så har jag ju faktiskt 5 - gosedjur! :-)

1 kommentar:

  1. Ja du när det gäller antal hundar så ligger vi rejält i lä! Vinthundar verkar man kunna ha precis hur många som helst av. Jag har förresten pengar till dig men det kan vi ta vid tillfälle.

    SvaraRadera