fredag 7 augusti 2009

Livet med en justerad hundvalp

Tja, vad gör man när hunden inte får röra sig men måste ha intryck nog till hjärnan för att ändå bli trött? Jag tog en cykeltur in till Malmö, en av årets varmaste dagar! På ditvägen hade vi solen i ryggen så då kom inte solen på Bella i vagnen, men på hemvägen när hon f ö hade varit vaken hela vägen dit o halva hem, blötte jag en handduk och lade på henne, då somnade hon gott en stund.
Det tog några timmar (ca 4,5 mil) och det tog även på knäna - eller egentligen inte, utan jag skulle tro lårmuskelfästena vid knäna. Trött var jag i a f! Smärtan kunde jag snabbt lindra med Aloe Vera Heat Lotion. Kan varmt *hihi* rekommenderas till all typ av muskelsmärta eller så. Kände ingenting på morgonen, utan promenerade glatt runt Köpenhamn på modemässan igår. Annars blir det mycket sömn......
...åh vad mysigt att ni tog fram buren - sa Lisa :-/
Mer vila i solen
oj, lite mer utpill..... vi får nog byta bandage, det är dags. Sagt och gjort. Det var ju bara det att jag var livrädd för att stasa benet. Gjorde efter alla konstens regler och fick det, redan andra gången, att sitta fast. Ett par timmar senare när jag gosade med henne så hade det skrynklat ihop sig och blivit jättekonstigt och hårt. Alltså, jag tog av det! Så nu får vi alla komma ihåg att hon har ont utan bandage.
Jaaa - vad är det nu då?? Vi myser bara!
Nyinköpt aktivitetsgrej. Ska det bara ta 2 min för dem att tömma? Vinthundar dumma? Jag tror inte det :-)
Den gamla som vi hade, lite enklare, hon är ju ändå valp. Första gången jag presenterade den härom kvällen så hade jag lagt i traditionellt torrt levergodis. Då gav hon upp genast efter de 4 lätta i mitten. OK tänkte jag, det behövs mer incitament. Så jag värmde köttbullar och lade dem lite ljumna och väldoftande (nåja) i - och se då blev det fart och viljan att hitta ALLA var stor!
Det här var för övrigt strax innan jag tyckte att mitt nya fina bandage stasade så att jag tog av det.
3 down - 25 to go.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar