tisdag 16 juni 2009

Whippetträffar i Malmö/Lund

Det har jag funderat mycket på det senaste halvåret. Jag är kanske hysteriskt social ;-) men jag tycker det är så roligt att träffa whippetfolk och låta hundarna leka. Jag tänker dra igång en sådan verksamhet! Väldigt opretentiöst och ivrigt påhejad av Rebecca och Jesper :-) (Pimmes människor).
Min tanke är att jag kan administrera en maillista och skicka ut datum och plats ett par månader i förväg. Det jag behöver från er som är intresserade är namn, mailadresser, gärna mobilnummer, vill du så gärna kön och ålder på dina hundar. Skicka det till mig: jeanette.sallstrom@telia.com

Min tanke är att ha ca en träff i månaden, kan man så kan man, ingen föranmälan eller andra klyddigheter utan bara en möjlighet att låta ens whippet träffa andra whippar och leka så som bara de kan!

Det behövs ju också ett bra inhägnat område/stor trädgård?? Här tar jag gärna emot tips på ställen i Malmö/Lund-trakten, kan vara Vellinge, Svedala, Trelleborg, Lomma, Bjärred, Dalby . . . .
Tycker du något om detta så kommentera. Vill du vara med, eller känner någon som vill vara med så maila mig!

Hoppas vi ses snart!

4 kommentarer:

  1. Jag är tyvärr inte mycket för att släppa mina whippar med andra hundar inte ens whippar som vi inte umgås ofta med (man blir sån när ens hundar blivit bitna 6 gånger tillsammans). Vi hänger gärna på och går promenader dock så man kan kanske varva? För träffa folk och röra på oss det är vår melodi!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Säger tvärtom mot "Sagoruna".Är jätteintresserad av att träffas men bara om vi kan ha hundarna lösa.
    Bor i Staffanstorp men jobbar i Malmö.
    Har en 1 årig tik, MKT snäll.
    Min mail är bm6610@hotmail.com

    mvh Birgitta och Soya

    SvaraRadera
  3. Låter som en strålande ideé.. =)Håller med om att det hade varit kul att promenera någon gång också.. Jag mejlar dej så du får min mejl adess.. =) Ha det fint
    Sara

    SvaraRadera
  4. Pimme är såklart superpeppad!

    SvaraRadera