fredag 19 juni 2009

Lite blodvite

Det är ju inte så LITE irriterande!
Nä vadå? Jag ska inte göra något, jag ser bara skum ut!
Så hade jag då köpt en "springer" eller vad det kan heta, till cykeln för nu skulle Lisa minsann få lite motion.... I förrrgår invigdes den. Monterad och klar, fungerar - men det borde jag väl ha förstått att hårdvara är enkelt, mjukvara är svårt!
Lisa, som är jordens lugnaste gulligaste hund, fick fnatt! När hon inte bet mig i benet eller nafsade efter min fot så satte hon iväg i värsta galoppen. Hon sprang för allt vad det gick, medan jag försökte prata med henne och få henne att förstå att det är TRAVA TRIVSAMT bredvid matte som man ska göra! Trava och småprata lite med varandra! Inte ylande fara iväg som en rem längs asfalten!
Trots att jungfrutrippen inte blev mer än ett par hundra meter så lyckades hon skrapa av lite på en trampdyna dragandes mig runt kvarteret. Detta har hon haft innan och det har läkt fint, men nu har hon upptäckt att man kan slicka på det och på så sätt hålla såret vid liv! Lite som matte. Ja inte slicka då :-/ men pilla på sårskorpor, då kan man också hålla sår vid liv länge - och få fula ärr ....
Nå, jag tyckte att jag skulle göra ett litet förband idag. Bella tyckte det såg konstigt ut och hjälpte lite händigt Lisa av med det - 2 gånger! Sedan förstod jag att det fick bli lite längre! Så nu har det faktiskt suttit i flera timmar. Nu har jag bara en liten fråga till er som har mer hunderfarenhet än jag - är detta bra? Eller ska jag ta av det? Jag lade mepitel närmast såret (min BÄSTA sårvän, sårnät av silikon så att inte något fastnar i såret) och så det här fantastiskt käcka hundbandaget som fastnar på sig själv som jag av en händelse hade köpt en gång när jag trodde att man var tvungen att linda sporrarna för att springa LC!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar