lördag 20 juni 2009

Första bursläpp på bana!

Så här laddas det inför loppet!
Här står vi och kollar ett annat lopp på Cimbriabanan i Tommarp (utanför Simrishamn). Vädret var - låt oss säga - växlande! När det växlade till dåligt så hade de en eminent servering med massa bord och stora rutor ut mot banan, billiga och goda bullar!
Denna hunden i åttonde (och sista) loppet satsade jag på! Jag upptäckte nämligen att hans husse slängde bajspåse i samma tunna som jag precis innan loppet så jag tänkte genast att han måste bli svårslagen när han var nybajsad och fin. Sagt och gjort, jag satte en tia på denna finfina Greyhound - som minsann gick och vann!! När Per kom tillbaka efter att ha växlat in mina femkronors-biljetter så hade han med sig, håll i dig nu, 16 kronor! Stora pengar i hundkapp ;-)
Jag glömde att ta foton på Pimme, Rebecca och Jesper idag. De kom lite senare och då hade jag redan börjat fokusera på Lisa - som fokuserade på trasan. Här Bella en av de få stunderna som hon inte var intrasslad ihop med Pimme i alla fall.
Så här äntligen dagens höjdpunkt som Lisa ivrigt hade väntat på de tio gånger hon hade sett haren flyga förbi. Faktiskt så stod vi vid startburen vid ett tillfälle och småpratade lite med startern när Lisa plötsligt tröttnar och vill in och springa på banan, och hoppar över staketet, eller rättare sagt upp på överliggaren för där stod han och tog emot och jag höll in kopplet. Ja, högt kan de hoppa, det var väl i alla fall 1.10 och helt oansträngt!
Båda sov gott i bilen hem efter 3 timmars härjande på och utanför banan!

1 kommentar:

  1. Så ja! Nu är jag här! Lägger en länk till dig med från mig (så kanske du får lite fler kommentarer med.. )
    Försäljningen går uselt :-(.

    SvaraRadera