fredag 12 juni 2009

Sommarlov och tankar kring whippet-aktiviteter

Maten kommer ju bara ALDRIG! Tänk att man måste vänta på den flera gånger om dagen?
...men jag är beredd matte, när du sätter ner skålen så...
Igår hade vi skolavslutning i Vellinge. På Rosentorpsskolan klarade vi oss ifrån regnet för tolfte året i rad - minst. Otroligt! Det hängde verkligen i luften och släppte ca en halvtimme efter. När båda döttrarna var färdigavslutade så väntade kära mamma hemma på dem och deras kompisar med jordgubbstårta och Fanta! PTA-award anyone?
Vi följer oftast med in i badrummet också. Mattan är ju faktiskt stor nog för oss båda - för att ligga direkt på klinker är fullständigt uteslutet!
Idag har jag dessutom anmält Lisa till rundbane-försök i Landskrona på söndag. Vi skulle lekt med Pimme, Rebecca och Jesper, men de var jättepigga på att följa med till Lanskrona så dit ska vi klockan 11. Som jag förstod det var det tydligen tävlingar sedan kl 14. Då har jag bestämt med en kompis att jag skulle till henne på Tupperwareparty... Åhhh, svåra beslut: -"Mitt 538:e TW-party eller livs andra hundrace"? 538:e TW-partyt - andra hundrace..........kanske inte så svårt i alla fall =D. Sorry Nadia, jag kommer om jag hinner!
Jag har dessutom pratat länge idag med en trevlig människa i Halmstad som har hand om whippetrace. Tänkte vi skulle prova det. Verkar jättekul, men lite halvlångt att ligga och köra till Halmstad i tid o otid! Men, han sa att det var 10 tävlingar om året! Toppen tänkte jag, flera av dem kan man ju säkert få till ! Vad kul! I HELA LANDET! EN i Halmstad, EN i Kalmar, sedan, typ, Södertälje med omnejd! Pust! Kan det inte finnas något nära som man kan göra ofta! Så nu ska vi prova på rundbana på söndag och se om det är något som kan passa lilla fröken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar