tisdag 20 juli 2010

USA-resan del 6 Blandat fotat

Vi har det fortsatt jättebra. Alla är sams och vi solar och badar på förmiddagarna och sedan har vi åkt på utflykt på em. Funkar bra, vi spelar kort, charader, eller tittar på TV/dator. Vi har ju svalt och skönt inomhus... Det är nog det som fascinerar mig mest varje gång vi har varit här. Jag går inne och småfryser, eller sitter i bilen, och blir lika förvånad varje gång jag kommer ut hur det kan vara så himla varmt!!!


Här var det charader på altanen - bröts av en Benny Palmetto Bug, då flög Lena in, sedan vi andra :)

Vi hade haft manikyr på em. Jag provade ett nytt lila chrome - Madeleine har fuchsia chrome bakom

Lena visar sitt lag "fabricera"

Här är vi på "Miromar" outlet. Jättebra. Per och Pelle köpte RayBan´s här. Jag och Lena köpte våra redan i Orlando.

Isabelle med ny rosett på Starbucks. Liiite irriterad över att inse att nästan alla pengarna hon fick hemma är slut när det är lite för mycket semester kvar....

Här åt vi häromkvällen. Det var inte speciellt gott och vi kom strax innan de skulle stänga... Jaja, det går ingen nöd på oss ändå alltså.

Astrid och Madeleine

Pelle och Lena



Oj, nu blev det annan layout, jaja, Per och Isabelle i alla fall












och här är en död "Benny Palmetto" i vårt sovrum. Han får ligga kvar som en varning för sina kompisar!



Igår var vi i Naples! Fantastiskt. Vi hade bestämt oss för att äta på Cheesecake Factory. Vi fick leta runt lite först, men hittade till slut detta vid Coastland Center. De har fantastisk mat!









Per ville inte ha så mycket så han beställde en Clubsandwich... (sa att han fortfarande var mätt ikväll :))

Madeleine skulle ha en klassisk Cheesecake med jordgubbar till efterrätt (jag tog en holländsk stil med kanderader äpplebitar och valnöt.... mmmmm)

Per och Isabelle skulle dela en morotskaka. Här har de ätit av en fjärdedel och trots att de lägger sina händer vid den går det inte riktigt att förstå hur HIMLA stor den var. Såg helt sjukt ut när den kom in!

Så förvånad såg Astrid ut!

Här, för alla er kompisar som tycker jag har så himla stor och muskulös bil... här, mellan sina amerikanska kompisar, ser den löjligt liten och menlös ut!



Nu har vi kommit till Naples och det finns några små menlösa hus

men för det mesta ser de ut så här - minst.

Här håller de på och bygger vår sommarstuga


om de inte hinner färdigt har vi hyrt detta till nästa år...

På väg ner till stranden såg vi denna sötnosen som jag lyckades fota PRECIS när han blåste ut sin lilla hakbälg... eller vad man ska kalla det

...plocka kulor... Nej, snäckor var det visst :)

Här var det Sköldpaddsägg!
Det här huset fick för tusan inte ens plats på bilden...

Lite modernare stuk


Nu är vi inne i "Master Bedroom" som vi nu har tagit över. Jag skulle naturligtvis dragit bort gardinerna så man ser terassen och poolen utanför

Master bath room (duschen är bakom pelarna), vi vuxna har en vask på var sida, det finns vars en "walk-in-closet" strax bakom bilden

Idag gjorde jag och Isabelle pannkakor. Det kan synas som en bagatell men utan stekspadar och med stekpannor med alldeles för höga kanter och endast matskedar att vända med var det nästintill en bedrift :)

Efter det fick vi slappa lite, mycket lönnsirap och vaniljglass på kan ta kål på den bäste

Imorgon ska Lena & co till Everglades och åka airboat bland alligatorerna, men det har vi ju gjort så vi ska ta och - slappa lite till, sola och kanske få till ett besök på walmart :) Vi ska och spela minigolf också förresten.
Sedan har vi lite smått och gott kvar. På onsdag ska vi till Ft Myers Beach och sola och bada. Se om M kan få provat surfing som hon gärna vill... men det är ju mest på östkusten... Efter det blir det Pine Island på fredag och till att starta återfärden mot Atlanta på lördag. Ska bo i Gainesville på natten, sedan sista biten till Atlanta på söndag för att bo på ett stencoolt hotell i centrala Atlanta. Allt för att jag ska hinna till Coca Cola muséet på måndag innan vi flyger hem. Tja, vi flyger 18.15 så jag tror inte det blir några problem att hinna men Lena är lite orolig så jag har fått lova att vi ska hinna :)

7 kommentarer:

  1. Wow - vilka hus! Hyr ett till mig också!

    SvaraRadera
  2. Det ser ju helt underbart ut. Den där Palmettobaggen, hur stor är den? Här hemma vaknade vi åter igen till en solig, varm dag. Klockan 11.00 har vi 26 grader inne och nästan 25 ute. För första gången hörde jag ett litet försynt flåsande från Bella efter att hon hade legat i solen.
    Hur är det med benet, jag glömde fråga när vi pratades vid. Ha en fortsatt underbar semester.
    Många kramar från oss här hemma.

    SvaraRadera
  3. *ler* åt din lilla lilla inklämda bil ;-)

    "alla sams" hurså är ni inte det hela tiden?

    Låter som att ni har en alldeles alldeles underbar semester. Gillar lilla geckon med påsen utblåst coolt!

    SvaraRadera
  4. @Annelie: Hihi, tänkte mest på våra barn/alla barnen. Inte tvunget när man trycker ihop 4 i ett hus en längre tid :) Ja visst är min "lilla-lättparkerade-bil" söt :)
    @mamma: Jo det är mycket bättre. Svullnaden nere i foten har gått ner mycket,fortfarande ordentligt svullet runt leden. Vi promenerade lite igår kväll, då gjorde det ont i benet - men jag har insett att det blir en längre konvalescens än jag hade trott.

    SvaraRadera
  5. Gud, så härligt ni har!! Jag blir riktigt avundsjuk!!
    Jag har bara varit i New York, och där var det inte riktigt så här rent och fint.. =)
    Ha en fortsatt underbar semester!!

    Hälsn,
    Mai

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga desserter, hus, baggar o bilar. Då är det alltså sant, allt är stort i Amerika;-) Blir man inbjuden nästa sommar att få bo i sommarhuset eller man våldgästar undrar Mia o önskar er alla en fortsatt härlig semester.

    SvaraRadera
  7. Man våldgästar bara - du kan få en egen flygel ;))

    SvaraRadera