söndag 25 april 2010

Intensiv helg



Ja denna helgen har det hänt en hel del. Jag och tjejerna skulle ut med mamma på lördagen på ett fiskäventyr! Ja, det låter kanske inte så dramatiskt men det handlar om att stopa ner fötterna i en balja med fiskar. Enligt mamma som ville bjuda mig och diverse artiklar där så skulle det "kittlas lite" och "kännas som att man får massage". Nå, jag och tjejerna blev alltså bjudna av mamma och efter att vi hade varit och fikat och uträttat lite ärenden så bar det iväg till Doktor Fisk vid Möllevångstorget! Mamma och Isabelle skulle börja för tre fisktankar gjorde att vi skulle sitta två och två. Det är nu när mamma stoppar ner fötterna som jag inser att DE SÄTTER SIG PÅ FÖTTERNA. Det var någon typ av malar vars saliv tydligen är väldigt mjukgörande när de sitter och äter upp döda hudceller och förhårdnander! Mamma stoppade ner fötterna till sina fiskar som genast fötterna kom under ytan kastade sig på dem. Isabelle bangade... hon ville INTE. Sedan var det min och Madeleines tur. Först fick vi sitta i fotbad i en skön massagestol, sedan så... Vi satt och flinade lite osäkert och sa ett, två, tre och sedan vågade vi inte i alla fall. Så tänkte jag: Neeej, herre gud, är du inte klok?? det är ett sjuttiotal små fiskar, I MED FÖTTERNA NU!!! Jag sänkte med dödsförakt och en stigande panikkänsla ner fötterna. Sedan SKREK jag! Alla fiskarna attackerade fötterna omedelbart. Jag fick panik och slet upp dem med en gång. Med tårar i ögonen. Kändes helt galet, men jag kunde inte. Det är väl inte riktigt klokt. Små fjompiga fiskar :) Kontentan - mamma, ingen annan vågade. Hon var nöjd i alla fall.
Det kommer lite blandade bilder nu - tyvärr inga från fiskäventyret - men jag är säker på att ni med en gnutta fantasi kan förstå hur vi såg ut :)
Vovvarna lapar vårsol efter den gräsliga långa vintern


Bella fick så rolig öronform :) lite som en riktningspil... -"TV:n är - ditåt!"

Det går att mysa lite också

Mamma fyller - tja, halvjämnt, kan man väl säga - så Hilding hade fixat överaskningsfest på Savoys festvåning i lördags kväll. Som ni ser så var vädret oss nådigt. Jesper, kusinbarn, Madeleine och Caroline, andra kusinbarnet, uppflugna i de väl tilltagna fönsterkarmarna.

Isabelle, med ofiskade fötter, och mamma vid presentbordet

Panelhöns, eller vad man ska säga, Niklas, min kusin, Per och min morbror Nisse

Mamma och Hilding

Isabelle och Caroline

Här hjälper Caroline Monica med hennes mobil - som Jesper sa: -"Jag ser en gammal människa med modern teknik!" Fruktansvärt kul tycker jag! :)

Mamma med gudsonen Niklas

Isabelle hittade en scen och en mikrofon - lyckan var gjord. Man kunde spela en låt i mobilen och lägga den till mikrofonen

Madeleine vilar på nästkusin Jesper framåt kvällskvisten.
På söndagen hade vi sedan ytterligare en intensiv dag. Körde till hundkappbanan på fm. Jag känner ju att jag behöver ha en tid på Lisa nu när hon är i sådan superkondition. Hon är fortfarande näst intill snigel - men, hade förbättrat sig 5 sek på 550 m MEN hon var supersnabb ut ur buren! Klart först, så hon kanske är en kortdistansare :) Kenzo visade sig vara rysligt snabb och bra även på detta och var jätteförst med en bra tid. Tyvärr blev det inget fotograferat :( Jag ska vara bättre nästa gång. Efter det släppte vi dem i Järavallen några stycken så att det blev lite frispring också!! Härlig solig dag och jag var minsann lite rosa på näsan när jag kom hem, precis i lagom tid för att åka iväg för att sjunga i kvällens Gospelmässa.
Så, det var min helg! Om något av det jag har skrivit förtjänas att kommenteras - så gör gärna det!
Nu börjar jag förresten tro att jag ska lyckas få till 20 000 besökare på ett år - med hjälp av er :)

3 kommentarer:

  1. Det där med fiskarna skulle jag nog med banga. Men kul att mamma vågade! Tyckte hon om det? Härlig överraskningsfest! Roligt att se göteborgarna på bild. Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, inget fiskarfänge för min del heller om jag blivit erbjuden, hade aldrig vågat. Tuff mamma du har Hälsar Mia.

    SvaraRadera
  3. @Anna: Hon älskade det :) konstig människa!
    @Mia: Mmmm, tror att det beror på att hon är född i Göteborg, omgiven av fiskar - men det är ju jag också, hmmm har nog vansläktats!

    SvaraRadera