onsdag 2 september 2009

Bella update efter veterinärbesök

Så har vi då varit hos veterinären OCH jag har varit på intervju - igen. Men men det viktigaste först!
Bella fick gå fritt och hon kollade och kollade om hon avlastade det onda benet mer än det andra. Hon fick gå i koppel upp o ner i korridoren medan hon tittade och bedömde rörelserna, hon klämde och kände och bände i leden.
Kort sagt blev resultatet att hon inte tyckte att det skulle vara något värde i att röntga i detta läget = skönt, hon tyckte att hon var så bra man kunde förvänta = skönt, hon är inte helt återställd vilket leder till att vi ska hålla henne i schack och hon får endast röra sig under kontrollerade former i ytterligare 3 veckor vilket innebär koppel inomhus och utomhus = tjohoo... not, men hon får gå längre promenader = dubbeltjohoo, vi kan trötta ut henne :-). Alltså allt i allt en positiv bedömning. Hon ringer mig om 3-4 veckor och då ska jag ha utvärderat om hon belastar frambenen ungefär 50-50 först då är hon "bra".
Jag är lite harig så jag kommer nog inte att låta henne leka med kompisar utomhus förrän om ett par månader tidigast.
Dessutom hann jag i lugn och ro tillbaka till min intervju i Malmö. Gled som en varm kniv i smör genom båda vägarbetena både fram och tillbaka - ödet var mig nådigt idag! Där jag hann fika i V Hamnen med mamma och Hilding som mötte mig för att ta hem Bella, utfordra henne och mysa lite med hundarna tills Isabelle kommer hem.
Den 2 september kommer att gå till min historia som en viktig dag.
Jag tror att det gick bra på intervjun, försökte svara sanningsenligt och något sånär begåvat på frågorna de ställde, men man vet ju inte. De log snällt mot mig i alla fall :-)
Tja, det var nog allt för idag, känner mig ganska dränerad, det har varit mycket mental anspänning idag...

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att allt gick så bra, både med Bella och intervjun. Klart du är dränerad, ikväll blir du liggande zappandes i soffan, med Bella iknäet! KRam

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går åt rätt håll, och har det inte gått snabbt? (för mig kanske som inte varit där) Och klart du fixar jobbet, det är jag övertygad om!

    SvaraRadera
  3. Jag hade ju inte lika stor tur med vägarbetena... jag har sett Glumslöv från alla vinklar och vrår kan man säga...
    Skönt att ni kan börja gå med Bella, Runa kan snart också börja röra sig om än tejpad.

    SvaraRadera