måndag 14 september 2009

Sofieroutställningen 12 september

OK nu börjar redogörelsen för helgen. Tänk er nu följande scenario: Lördag morgon ca 8.45. Jag, Isabelle, Lisa och Bella och Rebecca med Pimme med ett fullastat vagnunderrede med tält, stolar, bur kylväska - ja, alla som har varit på hundutställning vet hur det ser ut!!
Vi står i veterinärbesiktningen och lämnar fram veterinärintygen för i tur och ordning Pimme, Bella och Lisa. Då säger tjejen där: -Denna hunden kommer inte in. ??Vad menar du? Lisa? Vi ska ställa ut henne idag! Min 12-åring står här med nyinköpt kavaj! Hon kommer inte in, hon har inte fått sin ettårsvaccination! Vi backade ur kön och tittade på varandra. Helt otroligt! Kan bara inte hända! Hur? Ja det var ju faktiskt helt ointressant så jag sa till Isabelle och Rebecca att gå in med vagn och småttingarna och installera sig. Jag tänker bäst själv. Jag och Lisa gick alltså tillbaka till bilen, vi var ju bara 5 min från djursjukhuset i Helsingborg och DIT hittar ju bilen av sig själv nu efter Bellas eskapader så dit åkte vi. Hade tur, inte en bil på parkeringen och inte en människa därinne. Klockan är 9.
Hej, säger jag, jag ska ställa ut henne och jag måste ha en vaccination. 1.250 kr och 30 min senare körde jag tillbaka till Sofiero med en vaccinerad hund och gled in och fram till ring 15.
Då hade jag redan hunnit missa Jonatan som blev BIR-valp med Lili! Supergrattis!
Men för vår del var det lugnt. Lisa kom inte in i JKL förrän vid 12! Men, vädret var vackert och vi hade trevligt sällskap så när nerverna hade dallrat klart under min skenbart lugna yta så kunde jag njuta av dagen och massa fina hundar!
Så här fint satt lillsnorpan när jag kom

Annelie blev lite kär i Li, Edvins fina valp

..och här älskade Lisa innan bedömningen

Lite mys är inte fel på utställningsdagen

Pimme blev med ny bur som invigdes, en mycket prisvärd sak som han uppskattade efter lite invänjning

Här gör de sig redo, Isabelle och Lisa

här kollar domare Ruth Wagner igenom henne. Kritiken löd:
Good head and expression, correct top and underline, correct angulation in front and behind, shows correct movements, she has level bite which is not correct therefore the prize. En 2:a - vilken förvåning - not!

Syskonbus i Saras kök efter att vi varit i Laröd och satt upp tältet och handlat lite lunch. Skönt att koppla av lite.

Sara och hennes fina kök!

Rebecca och Pimme

Här har vi gått till en jättefin hundrastgård som ligger inne i skogen där de fick springa och leka lite, och dricka. Här är fr v Rebecca, Lisa, Pimme, Li, Dearest, Isabelle, Edvin, Bella och Sara.

En annan vinkel

Små rå på bete, precis innan Pimme får för sig att dra en liten extra repa och smälla låret i en stock vilket gjorde honom komplett halt på bakbenet.

Supertrötta var ju de små liven så här har Bella somnat på det djursjukhus hon känner så väl till. Vad skulle man göra utan IKEAs fleecefiltar? Den kväll vi hade tänkt oss i Saras fantastiska kolonistuga, med mat hon förberett så noga för Rebeccas födelsedag blev istället tillbringad här.
Sällan saker blir som man tänkt sig, men detta var väl deppigt!

Jag stöttar dig brorsan säger Bella, been here, done this!

3 kommentarer:

  1. Vilka äventyr, tråkigt med Pimme, tur att syrran stöttade honom hos veterinären.
    Du skriver så trevlig och bilderna är så fina.
    Man bara väntar på nästa.

    SvaraRadera
  2. jisses säger jag bara... vilka äventyr och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att du har missat ettårs vaccinationen... OBEGRIPLIGT helt enkelt!!!

    SvaraRadera
  3. Stackars Pimme och stackars Matte och Husse hoppas att han snabbt och lätt blir helt återställd!

    SvaraRadera