lördag 23 maj 2009

Utställning i Bosjökloster

Jag börjar med att säga att jag hade förusett att vädret inte skulle vara på topp varför jag redan igår begav mig till Rusta för att införskaffa ett tält! Idag när jag och Isabelle skulle ta ut det ur bilen (medan det regnade) konstaterade jag att det uppfällt blev 130 cm högt - på högsta punkten i kupolen! OK, ingen idé att packa upp ens då jag med mina 176 cm inte ens blir så kort när jag sitter. Det får bli en nödlösning. Vi släpade iväg med alla prylarna bort mot utställningsplatsen som en av alla hundratals zigenarfamiljer som besöker hundutställningar - i duggregn. När vi letat oss fram till ring 3 där 66 whippetar skulle fajtas om cert och CK hittade vi Annelie m kompisar. Tusen tack snälla Jenny för att vi fick campera i ditt tält. Det behövdes ju verkligen dessutom. Stort grattis till Jenny och hennes ursnygga Nokia som knep hancertet! Mycket välförtjänt. Vill dessutom passa på att gratulera Mormor Coralle som blev bästa veterantik med CK! Där fick du för soffpotatis Maria ;-)! Grattis ni andra också som inte fick 2:or :-/, ingen nämnd ingen glömd.


Här är Lisa nybadad kvällen före den skändliga förnedringen!
En inblick i utställningsvärlden (den proffsiga som jag aldrig har tillhört - men jag får öva...)

Förutom tandfel och för kort nacke så sa hon att jag kunde ha bättre ögon?? Det regnar! Då kisar jag!
Ska det vara på det viset skiter jag i detta. Skönare att sitta, dessutom har det börjat regna och jag fryser så när jag står upp ser jag ut som en ostbåge vilket föranledde domare Louise Hickie från Australien att dessutom säga att jag kunde ha bättre underlinje! Hallå?! Hur ska jag kunna ta någon på allvar som heter sugmärke i efternamn?

Tydligen så rörde jag mig bra i alla fall! Alltid något när jag måste släpa med mig matte också...

2 kommentarer:

  1. Tack för trevligt sällskap idag =)

    SvaraRadera
  2. Haha.. =) Lisa gillade inte ställas ut med andra ord.. Haha..
    Sara

    SvaraRadera