söndag 20 mars 2011

Malmö Int 2011-03-20

Det var en ganska lugn morgon, Bella skulle ju inte in förrän som nummer 68 av 71 i ringen så Per var snäll och körde mig dit vid 10.30. Då var Vargarna inte ens färdigbedömda. Det var varmt och gott i tältet men TRÅNGT. Jag och Rebecca kämpade med att få ner våra stolar i närheten av ringe. Strax efter reste ett varghundsgäng bredvid Mikael och Watson så vi hamnade perfekt placerade vid ringen. Detta är ett LÅNGT inlägg med massa bilder trots att flera av dem inte blev skarpa :-( så är du inte intresserad av utställningsbilder så är detta inte inlägget för dig :-) Kom ihåg att klicka på bilden om du vill se den lite större!

Här står gulliga Jaqueline med Patches på deras första utställning. Han fick Excellent utan CK, den enda skarpa bilden och jag fick inte med huvudet - jaja!

Sommarhagens River Flows in you (Watson) med Mikael Segerlantz.
Duktiga Watson fick Exc med CK och blev 5:a i den stora juniorklassen




Här visar Åsa Tapani Trillik (Exc) med den äran. Hon hade både Gandy och Trillik i bruksklass så Karin hjälpte henne att visa Gandalf som blev etta med CK. Men de var lite för snabba, fick bara suddiga bilder på dem tyvärr



Så kommer vi till Bellas brorsa Pimme. Visad och ägd av Rebecca Bayer som var mitt härliga sällskap under dagen. Tusen tack älskade vän!

Pimme fick Excellent utan CK vilket både Rebecca och jag fann oerhört märkligt förstås :-)


Här har vi Maria Hofvander med sin fina kille!







Här har vi Sommarhagens Eclipse (Gucci) med sin ägare Åsa Thorup. De var också så duktiga på sin första utställning. De här bilderna har Mikael tagit för jag var på toaletten så jag vet faktiskt inte hur det gick.

Här ser vi Åsa, Gucci och domaren för dagen Barbara Ruth Smith




..och här kom plötsligt jag och Bella. Jag hade sådan himla tur. Jag gick på toa efter hanarna och träffade en bekant och tog det lilla lugna, var ju massa tikar innan vi skulle in! När jag kommer tillbaka till ringen så står öppenklassen där! En lucka där mitt nummer skulle vara! Tjohopp och in i ringen för rundspringning :-)




Här har vi Bellas halvsyster på bordet Twyborn Carol med matte Carina Sääf.


Så Bella då. Kritiken löd:
Utmärkt rastyp storlek och proportion. Feminint huvud med något trång underkäke
bra hals, något rak överarm, harmonisk över- och underlinje, bra vinklar bak
något kort svans (?!) önskar längre steg alla håll

Jaha du matte, detta var ju roligt, se så högburet huvud jag har ;-))
Hon hade RIKTIGT långa steg när vi skulle gå därifrån! :-D

Jörgen Oinonen - det sätt på vilket du visar hund är fantastiskt! Måste bara säga det! Det var längesedan jag visade hund och det är riktigt svårt! Hatten av för dina långa steg och härliga närvaro!

4 kommentarer:

  1. Åhhh så fin Watson har blivit - märks ju vem han brås på, min favorit :)!
    Du får hälsa Mikael från mig!

    SvaraRadera
  2. Haha roligt att se bilderna! Och tack själv hörru, kunde inte haft det bättre! Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt att se bilder från Malmö Int! Tack snälla som tog bilder på Watson och Gucci. Hur gick det att ställa i tältet?

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med bilder från en utställning så långt söderut! Jag tror inte att jag har sett några resultat från den! Det ligger i alla fall inte ute på forumet!

    SvaraRadera