söndag 13 mars 2011

Helgen i lite bilder

Det har varit en bra helg på alla vis. Förra veckan var bara en liten tur till Göteborg annars har jag varit på kontoret och varit otroligt effektiv hela veckan, så helgen kändes välförtjänt på alla vis. Vår soffa är extremt sliten och ful sin ringa ålder till trots, så vi har varit runt och tittat på lite nya.

Här sitter flickorna snällt med Per nedanför trappan till hotell Sten Stensson Sten i Eslöv medan jag köpte ett par koppar kaffe. Vi hade varit på Blomsterbergs möbler. Vilken osedvanlig besvikelse. Varför envisas människor med att inte vilja göra sitt jobb?

Ja Lisa älskling, jag kommer! Jag har inte övergivit dig!

Efter det åkte vi till Skryllegården någonstans utanför S Sandby och gick en slinga. Spännande för tjejerna att vara i skogen, det är så mycket konstiga saker - träd, mossa, barr och sådant :-)
Dessutom fick jag ju anledning att undersöka att det gick att tvätta fintäckena... de var otroligt äckliga efter en timme i kvicksand och lera.

Bella och Pimme fyllde 2 år! Det skulle ju firas, synd att jag inte fotograferade med en riktig kamera... glömde att vi var hemma och fotade som vanligt med telefonen :-)

Man kan ju säga att de är könspräglade i alla fall!
Så idag var det dags för whippetträffen igen. Idag var en väldigt intensiv och skojig dag. Många unga och en väldig fart på hundarna, kanske vårkänslorna? Jag gick i bara kofta. Åtta grader och soldis. Så himla mysigt!

Detta är Pingu. Han hör till Gerrard med Gelly. Han är kvarts varg och en tuff kille - men inte förra veckan. När vi stannade till en gång så fick 4-5 av hanarna (whipparna) plötsligt för sig att han var - ett byte, eller något, de kastade sig över honom och tuggade lite. En bit öra gick av och blodig och tilltufsad gick promenaden vidare. Han var inte ett dugg ängslig idag. Tuff varg :-)

Här är alla sex whipparna i farten. Fr v: Ozzy (Sara och Tommy), Gelly (Gerrard), Mascot (Jenny Helming), Bella, Leo (Jenny) och Lisa lite bakom, denna gången.

Sedan åkte jag hem och duschade hundarna med leriga ben och Lisa med bajs i ansiktet. Varför måste hon trycka in huvudet under där någon bajsar vattnigt? Extremt svinigt :-/

Därefter var Per och jag på nöjesteatern och såg "Spamalot". Helt underbart rolig. Två timmar ren och skär underhållning. Fantastiskt! Nu avslutas helgen i soffan och uppladdningen börjar för en ny vecka. Onsdag-torsdag blir i Stockholm. Kul, det var ett par veckor sedan nu :-)

1 kommentar:

  1. Ha ha, jag äcklade mig ofrivilligt med hundbajs häromdagen...Knöt ihop en bajspåse men fipplade när jag skulle dra åt knuten, och plash-bajs fulla fingrarna och alla tre hundkopplen...SUCK!!

    SvaraRadera