onsdag 16 december 2009

På jobbfronten - nytt!

För er som har följt mina upp och nerfärder avseende jobbsök och intervjuer här under hösten vill jag bara berätta att vi är överens om att jag stannar kvar hos min nuvarande arbetsgivare efter nyår. Det känns faktiskt jättebra och blev en bra julklapp i år!
Det ledde till att jag fick ta en tur till till Stockholm idag trots att jag trodde att jag hade varit uppe sista gången för året förra veckan! Well well, det var för en god sak. :)
Jag kommer inte ihåg om jag här har prisat de fantastiska åksjukearmbanden?
Jag är näst intill handikappande åksjuk och kan således inte befinna mig i något som rör sig utan att påverkas.
Jag har ätit Postafen (åksjuketabletter) i alla år men de har alltid gjort mig slö och inte alltid gjort tricket. I vilket fall som helst har jag alltid mått lite konstigt hela den dagen jag tagit dem.
Dessa åksjukearmband (som sitter på akupressurpunkter på handlederna) är helt fantastiska! Nu har jag i ärlighetens namn inte prövat dem i någon "svår" miljö - typ X2000, och inte har det varit någon speciell turbulens på flygen som jag testat dem på heller MEN jag slipper ta medicin och är HELT opåverkad när jag tar av dem. Kunde t o m sitta och läsa på Arlanda express idag!!
Så, det är ett julklappstips ni kan få av mig om ni känner någon som är det minsta åksjuk, finns på apoteket - värt att prova!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om åksjukearmbandet, här är en till som mår "blörk" efter 1 mil i buss, ganska handikappande då man inte längre själv kan köra bil. Men vad heter armbanden undrar Mia.

    SvaraRadera
  2. Finns bara en sort och de har dem på apoteket! Ligger i en fin liten plastask och är nuförtiden svarta!

    SvaraRadera