fredag 27 november 2009

Idol mm

Ikväll ska jag och Isabelle gå på Malmö Arena och se Idol live.
Det ska bli jätteroligt även om jag vet att man säkert både ser och hör bättre hemma så ska det ändå bli kul. Man slipper ju reklampauserna i alla fall :) Heja Erik och Mariette. Det var faktiskt så att jag redan vid uttagningarna sa att om inte Erik och Mariette stå mot varandra i finalen så är något galet... är ju rätt så långt i alla fall.

I förrgår hände mig något fantastiskt. Jag fick ett samtal från vår IT-avdelning med meddelande om att han hade hittat mina 1200 (!) bilder från USA-resan 2007 och hade lagt tillbaka dem på min H:!
Fattar ni vad bra det är med Facebook? Kopplingen - tänker ni nu?!
Jo, när vi träffade dem vi ska åka till USA med nästa sommar för någon månad sedan så skulle vi få lite inspiration och titta på bilder...fanns ingenstans på hemdatorn - inte på något USB - inte på jobbdatorn. De hade funnits på båda ställena men vi har helt enkelt raderat dem på båda i tron att de fanns på den andra! Så OSEDVANLIGT klantigt och helidiotiskt så det skulle vara spöstraff på dylika tilltag, inte desto mindre var det skett! Jag lägger en statusrad på FB där jag uttrycker min förtvivlan. mindre än ett dygn senare har jag en kommentar från en väninna som tipsar mig om det förträffliga i jobbens back-upsystem. Tada! Nu har jag dem tillbaka. Det fick också till effekt att Per köpte en extern hårddisk hem på 1 tB och en mobil till mig på 320 gB. Där ligger de nu tryggt och säkert tillsammans med alla andra bilder. Peeeoouuuw!

Det slog mig igår att det är första advent på söndag?! Shit vad fort det gick! Tyckte nyss det var jul... men det innebär också att snart vänder det gott folk - vi går mot ljusare tider! När ska jag ha tid att sätta upp ljusstakarna? Ska på gymnasievisning med M på dagen sedan ska vi ha gäster på kvällen... - kanske blir det så att Per får plocka fram och städa medan jag och M är iväg :)) Hoppas kan man ju än så länge.

Julklapparna blir lätta i år, Madeleine vill bara ha pengar för hon sparar till en iBook - naturligtvis kan hon inte ha en "vanlig" dator... men som hon själv sa: "Det är nu jag har möjlighet att spara till det jag VERKLIGEN vill ha när jag inte har några utgifter". Sådan brillians får ju premieras :)
Isabelle är klar också, Mamma och Hilding och Per är klara... Återstår så pappa och svärmor. Det ska väl inte vara så svårt. Nästa vecka ska jag till Stockholm igen och får då en kväll med min kära Christel då vi ska julshoppa och mysa. Då blir det till att handla till dem!
Jag har faktiskt en egen lång önskelista i år. Det händer inte så ofta. Riktigt kul - återstår att se om jag har varit snäll nog att få det jag önskar ....

På söndag är det whippetträff på Jägers igen 12.00 för er som är sugna. Ska ta med kameran i alla fall och fota äckelleriga whippar på väg hem till duschen :) Bra när det är så dassigt väder, de "badar" flera gånger i veckan. Ha det så gott så länge, trevlig helg och HÄRLIG FÖRSTA ADVENT!

1 kommentar:

  1. Ha en djädra rolig kväll ikväll.Jag bänkar mig i soffan tillsammans med Tess och hejar så det ryker! Lovar att hålla utkik efter er!

    SvaraRadera