lördag 30 oktober 2010

Bella på väg hem efter licenslopp - som hon misslyckades med igen!!

Jajemen - igen!

Jag, Lisa och Bella åkte in till Malmö på lördagmorgonen för att samåka med Stefan och Ville till LC-träningen i Laholm.

Det skulle bli så himla kul för både i Norberg, Hultsfred och Skottorp har den lilla loppan visat stort engagemang för trasan och dess fart över fälten och superextatiskt på Bellavis givit ifrån sig ett pip.

Jag var helt säker på att poletten hade trillat ner och att vi skulle upp till Laholm och ta licenslopp två och tre (undrar förresten hur hon fick det första godkänt egentligen... tror inte att den domaren hade ögonen med sig riktigt).

Garbo var först att möta Bella på banan, och redan i starten började jag ana oråd då Bellas blick var mer på Garbo än på trasan, hon buffade lite på Garbo efter några meter och sa - kolla, vi är lösa på ett fält - nu ska vi leka! *suck* Garbo tyckte alls inte att det var en bra idé och gjorde sitt bästa för att ignorera Bella. Några små delar av fältet var hon först och jagade faktiskt trasan men jag vete 17 om hon är LC-ämne? Hon är ju ung fortfarande då - så hon ska få vila till säsongen börjar och se om hon mognar i huvudet.

Trevlig helg på er som läser! Jag hade tyckt det var SÅÅÅÅ roligt med lite kommentarer - dåligt med sådana nuförtiden!!

4 kommentarer:

  1. Hon är fin och go ändå!

    SvaraRadera
  2. Nää men lilla söta fina Bella har du nu pratat för mycket med Runa?

    SvaraRadera
  3. Åh vem var det som skrev att hon var fin o go ändå? Så nyfiken jag blev ;-)
    Klart hon är!!! Hon är ju min lilla Blondie i evighet amen!!!

    SvaraRadera
  4. hon är snyggast och snabb som blixten åtminstone det jag har sett av henne på rundbanan (hon får byta karriär och bli rb-vovve istället :-)) självklart kommer hon att få sin aha-upplevelse nästa år när hon fått smälta allt ;-)

    SvaraRadera