söndag 8 augusti 2010

Första whippetträffen efter sommaren

Så var det dags. När träffen bestämdes var det fint väder så hundstranden i Lomma lät som en bra idé så hundarna kunde bada i det varma goa vattnet.... Idag är första dagen sedan jag vet inte när som det har regnat oavbrutet från i morse :) Men va fasen, hundarna behöver väl ut ändå och det är varmt och skönt. Jonatan och jag chattade lite på facebook och kom fram till att Lomma kanske inte var det roligaste om de inte skulle bada. Skanör blev det, och det blev bara vi, men det slutade regna precis kl 18.05 när Jonatan kom, så vi fick inte en droppe regn på promenaden! Så ni fjunisar som inte dök upp - er förlust. Vi gick en timmes runda på stranden och hade lite extra sällskap idag!

Britta kom (inte hennes hund) för att se lite whippar i aktion. Hon funderar på att köpa en och ville träffa lite olika. Synd att vi inte var fler men hoppas att hon kommer på fler träffar. Blev sugen på whippet första gången när hon träffade Ville som valp! Vilket sammanträffande...

En stackars surfarkompis som satt där när våra vildspringare for förbi! Han blev ordentligt utskälld av Lisa sedan när hon fick syn på kite-surfaren. Hon for rätt ut i vattnet, men den var ju lite långt bort... Hon sprang fram och tillbaka tills han kom in - och blev utskälld... jösses vad pinsam hon är!

Fullt ös på tjejerna Bella, Lili och Lisa som kommer upp bakifrån

Här är Lili först med de andra galningarna bakom sig


Jonatan o Lili

Bella och Lisa

Här har Bella också badat - hon hittade ett litet träsk och luktade apa
Jaha. Så börjar jobbet imorgon igen. Det ska faktiskt bli riktigt roligt. Jag har nya roliga arbetsuppgifter att se fram emot och med det jobbåret jag har haft med berg och dalbana, är jag glad att ha ett jobb och gå till. Ska till lite negativa upplevelser för att riktigt uppskatta de positiva! Ha det bra gott folk så hör jag av mig snart igen - och som vanligt så kommentera gärna!
Förresten - nästa torsdag 12/8 är det LC-träning i Sjöbo igen. Då ska jag ta med kameran, ska ge Bella ett lopp och se om hon kan fatta att det är trasan hon ska jaga och inte kompisen :)

1 kommentar:

  1. Härligt att se att ni är på gång igen. Vi kommer ner och trackar er strax innan augustis slut. Khaki kommer älska whippetträffarna :-D

    SvaraRadera