måndag 21 juni 2010

Tävlingar i Landskrona i lördags

Jag fick skjuts till kappbanan i lördags. Riktigt roligt att titta på tävlingarna! Synd bara att det var mellan ösregn och dugg HELA tiden (ev med undantag av några minuter). Alla bilder är tagna av Hilding Ekelund.

Jag börjar med en bild på snabbaste killen för dagen, tjeckiske Orlando som satte banrekord (putsade sitt eget) med 19.19! Men jag ska vara helt ärlig och säga att jag trodde det var en liten Greyhound, med undantag för att öronen stog rätt upp :)

Här är tikloppet, som Orlandos syster Oksana vann på 19.84 om jag inte missminner mig. Hon är redan ur bild och har distanserat övriga fältet som syns här.

En start! Osäker på vilken...
Avslutar med en mysbild på Speedpartners lilla svarta tikvalp - naww!

2 kommentarer:

  1. Kul att få se bilder från loppen.. Jisses vad snabba dom är.. men ack så stora..

    Soliga hälsningar från Mariestad.
    *Elin
    www.sloughi.se

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Och ja huamej vad snabba de är. De kommer antagligen hit igen till EM i Simrishamn.Så det finns chans att se dem igen.

    SvaraRadera