torsdag 6 maj 2010

Lite bilder från roadtrip med Annelie

Ja så var det då dags. Jag kunde inte lägga upp detta igår för blogger bråkade lite med mig! Men här kommer lite bilder. Fler ser ni på Sagoruna.

Här ligger Annelie i vår fina kungliga dubbelsäng (Bella tyckte det var jättebra, hon har sovit hos Annelie i två nätter... undras hur hon ska göra ikväll när vi har enkelsängar på var sida rummet :))

Så här såg det ut när nybildade familjen Taikon flyttade in med en del av packningen på Hotell Grand i Saltsjöbaden

Jag gick till Slussen och mötte Annelie och vovvarna, sedan promenerade vi till Sveavägen och skulle äta på Hard Rock Cafés uteservering - bara det att den hade de inte satt upp än! Så vi hamnade på Retro tvärsöver gatan. Hundarna var HELT slut efter dagens äventyr och slocknade som ljus under bordet.

Eira tittade upp kort...

Annelie tog ett riktigt bra kort på mig, det kommer en annan dag :)

Eira myser
Ikväll är vi framme i Söderhamn (efter att ha gjort Stckholm en stund på eftermiddagen. Lite kallt och blåsigt idag så vi gick inne på alla hundvänliga ställen - NK, där en urgullig tjej på porslinsavdelningen erbjöd sig att passa henne (hon var inte överarbetad kan man säga) sedan gick vi i Segelgången och inne på Gallerian - allt till Annelies stora fascination och glädje :)
Och vet ni - nu håller Java på och valpar! Senast jag hörde något hade hon fått 6 valpar, 5 tikar och en hane, några blåa några beigea.
Hörs imorgon när vi landat hos min kära vän Christel i Uppsala på vägen hem.

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det superhärligt! Lisas käre gamle morfars far River anpassade sig snabbt i Stockholm. Första gången vi åkt tunnelbana och klev av tåget, tittade han sig omkring och anammade att man ska skynda sig mot rulltrappan. Vilket han hädanefter gjorde! Så fort vi kom till tunnelbanan hakade han på alla stressade pendlare, med bestämda steg och viktig min! Jättekul...
    Hoppas ni får fortsatt mysigt!
    Susanne och grabbarna(gubbarna...) i Mattmar

    SvaraRadera
  2. Vilka citytjejer! Kul att läsa om er resa. Lycka till på LC-provet!

    SvaraRadera