söndag 2 maj 2010

Härlig och förfärlig söndag!

Eller, det var väl att överdriva förstås, men LISA BÖRJADE LÖPA IDAG!!! Helt otroligt! När jag nu sett fram emot att hon skulle tävla i Söderhamn där det var så få hundar anmälda! Skit också. Men, vi får en mysig resa ändå, jag kan ju då heja villkorslösta på Eira, och hjälpa Annelie med hennes galning :) Kanske ska Bella få följa med som lekdam? Hon är dessutom så oerhört mycket trevligare att gå med för Annelie. Lisa är ju en draghund som mycket väl kunde vara född som spets... som dessutom skäller på allt och alla som inte är precis balanserade ;)

Bella tycker att vi har gjort roliga berg i trädgården (jag missade när hon stod på toppen)

Lisa sprang med Corre idag, ett 320-lopp, hon tyckte att det var löjligt kort!

Här är Dearest, Bellas syrra. Hon är en riktig trasgalning och ligger inte långt efter Lisa i att yla på trasan :)

Syrrelek!

Här är Evas lille Italienarkille! Han kom lite efter de duktiga tjejerna och tyckte inte det var roligt då. Han tänkte gå ut genom grinden han kom in igenom :)

Soya klär onekligen i rött!

Här är Åsa & Co. De skulle minsann vidare till Laholm efter detta och köra LC...

Bella och Trillik kom ihåg att de gillade varandra skarpt :)

Dearest
Efter Landskrona åkte Birgitta, Bengt och jag med våra hundar till Järavallen. Det märktes tydligt att Lisa var intressantare än vanligt :) men Kenzo är ändå så himla försiktig och gullig, slickar henne intensivt i örat och juckar lite vid sidan om ;))
Strax efter vi kom hem var det dags för besök av Pimme & Co. Bella tycker att de andra två blir lite mycket när de ska busa sådär med bollen.

Ja, jag har börjat löpa... what´s the big deal?

Sötnosarna!



Lite vänskaplig syskonbrottningsmatch. Lisa fick gå in, hon luktade för gott.

Jaha, fick Lisa gå ut, men inte vi?

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Attans att Lisa skulle börja löpa precis nu då! Kunde hon inte väntat 8 dagar eller så? Hon som är i så väldigt bra kondition nu och allt!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild på lilla Mimmi :-). Tror jag ska sno den till min blogg :-)!

    SvaraRadera