lördag 11 september 2010

Utställning i Laröd Vinthundsklubbens

Jag har skickat hit lite bilder från mobilen, men här kan jag ju ta resultatet.

Bella ställdes i unghundsklass och fick en slät etta. Det var väl ungefär vad hon förtjänade :) Isabelle jobbade duktigt med henne men hon var inte alls på humör. Tror att hon hellre hade varit lös och lekt med alla hundarna... konstigt va :)
Jag fick inget kort på henne men Annelie och Isabelle tog massa kort med Annelies kamera så det kommer en bildkavalkad sedan.

Domare Nicklas Eriksson gav henne följande kritik:

"Feminint fint huvud och uttryck
ngt lätta öron, fin hals, ngt spänd överlinje,
ngt rak i överarmen, behöver ännu fylla ut i fronten,
djup bröstkorg, vackert bakställ, passande benstomme,
rör sig bra bak, lösa armbågar fram, önskar bättre
steglängd från sidan"

Som sagt, det kommer fler bilder en annan dag, eller så :)
Och nästa helg är det LC igen. Då ska jag och Lisa till Hultsfred.
Jag tar nog med Bella som sällskapsdam igen :) Jag har bokat rum på ett vandrarhem strax utanför Hultsfred, men jag skulle nog vilja ha lite sällskap av någon mer än hundarna... MEN, det löser sig kanske, jag får ev bo i husvagnen med Annelie, det hade varit mysigare :)

Nå, tills nästa gång - ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar